vrijdag 14 maart 2014

Lente in m'n bol



Hoewel de zon nu alweer is verscholen achter een paar dikke wolken en ik vandaag toch maar m'n winterjas aan had getrokken, voel ik de lente in de lucht. Afgelopen dagen leek het wel zomer: in de pauzes op school was de aula verlaten en zat iedereen lekker in het zonnetje en na school gingen we heerlijk Hema-ijsjes eten. Fietsend door stad zag hier en daar al wat enthousiastelingen met een korte broek aan lopen, en ik stond zelf ook bijna op het punt om dat ook te doen.
Maar schijn bedriegt, want hoewel iedereen zich zo warm en zomers voelde, werden overal om me heen mensen plotseling weer verkouden, grieperig en moe. Het lente-virus heeft toegeslagen. Ook school droeg niet echt bij aan het lentegevoel: terwijl buiten de zon straalde, zat ik (zoals gewoonlijk) uren lang tussen de boeken woordjes te stampen of opdrachten te maken. En nu ben ik ook nog eens verkouden geworden.
Ik mag dan wel de lente in m'n bol hebben, de winter zit nog in m'n neus.

Een middag na school was het zó'n lekker weer, dat Brechtje en ik nog een paar uur aan het Noordhollands Kanaal hebben gezeten en allerlei foto's hebben gemaakt. Hier doen we even de zonnedans voor het mooie weer ;)

Ik wou dat ik af-en-toe voor een dagje Snoesie mocht zijn: lekker de hele dag doen waar ik zin in heb en waneer het me uitkomt lekker in de zon op een kussentje gaan liggen slapen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super leuk als je een reactie achterlaat! En natuurlijk neem ik ook een kijkje op jouw blog (als je die hebt) ;)