dinsdag 26 februari 2013

Week 8

Week 8 (23-02-13) - Een dagje Frankfurt

Deze krokusvakantie zijn we een paar dagen bij vrienden in Duitsland gaan logeren. Ze wonen niet ver van Frankfurt (am Main), dus kon een stedentripje niet ontbreken. Ik was nooit eerder in Frankfurt geweest. Het eerste wat ik zag vanuit de trein waren een paar ontzettend hoge gebouwen die een (voor mij) indrukwekkende skyline vormden. Maarja, als je uit Amsterdam komt is elke skyline wel indrukwekkend.

(plaatje van Google)
In Frankfurt zijn we naar het warenhuis Manufactum gegaan. Dat is een winkel met alléén maar mooie spulletjes van goede kwaliteit. Heel duur dus. Om die reden heb ik niks gekocht, maar het was wel heel leuk om gewoon alles eens te bekijken. Je bent daar al makkelijk een uur aan kwijt.
Na Manufactum zijn we naar het drukste punt van de stad gelopen: de Zeil, een enorme winkel boulevard. Je hebt daar het bijzondere gebouw MyZeil, waar een soort gat in de voorkant zit dat als een wurm door het hele gebouw loopt. De foto van de week heb ik ook in MyZeil gemaakt. We zijn er niet heel lang gebleven en hebben daarna nog een beetje door de stad gelopen. Tot we opeens ontdekten dat er ook een Primark in Frankfurt zat...


(klik voor vergroting)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super leuk als je een reactie achterlaat! En natuurlijk neem ik ook een kijkje op jouw blog (als je die hebt) ;)