dinsdag 5 februari 2013

Week 5

Week 5 (5-02-13) - Een lieveheersbeestje in huis

Al een paar maanden geleden kwam ik hem tegen, een doodnormaal lieveheersbeestje in mijn kamer. Aangezien het winter is, leek het me niet verstandig om hem meteen weer buiten te zetten en toen ik  op Wikipedia iets over lieveheersbeestjes opzocht, las ik dat ze inderdaad 's winters binnen overwinteren. Het kan dus zomaar zijn dat jij ook een lieveheersbeest-familie ergens in je huis hebt zitten, alleen is het wel zo dat ze zich meestal terugtrekken in hoekjes en spleten. Mijn lieveheersbeestje besloot - in tegenstelling tot wat normale lieveheersbeestjes dus doen - wat huiselijker te worden en gewoon op mijn vensterbank te gaan zitten. Dat had hij toch beter niet kunnen doen, want toen ik hem laatst weer ontdekte moest hij onmiddellijk op de foto worden gezet. Het arme diertje wilde gewoon verder slapen, maar pas toen de foto goed was gekeurd werd hij met rust gelaten. Misschien vond hij het ook wel leuk, zo'n fotoshoot, hij werkte namelijk best goed mee, afgezien van dat hij af-en-toe de andere kant op liep.
Ik vind het wel gezellig, zo'n beestje in huis. En of hij nog een naam heeft? Nee, eigenlijk nog niet. Toen ik 'm steeds op de foto probeerde te zetten noemde ik hem Henkie, maar dat vind ik eigenlijk niet zo bij hem passen. Heeft iemand nog een suggestie voor een naam? Het kan natuurlijk ook een meisjesnaam zijn, want ik heb eigenlijk geen idee of het wel een hij is.


(klik voor vergroting)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super leuk als je een reactie achterlaat! En natuurlijk neem ik ook een kijkje op jouw blog (als je die hebt) ;)