zaterdag 7 september 2013

Week 30

Week 30 (25-07-13) - Spelend meisje op de Biënnale

Deze vakantie zijn we ook nog voor twee dagen naar Venetië gegaan. Ik was er heel lang geleden al eens geweest, maar veel wist ik daar niet meer van. Daarom voelde het helemaal nieuw en was het geweldig! Het begint al met dat al het openbaar vervoer daar over het water gaat; de Vaporetto. Per boot vind ik eigenlijk veel leuker dan gewoon met de metro of de bus. Hier in Amsterdam hebben we nog wel de pont, maar dat is maar een ritje van een paar minuutjes.
De reden dat we naar Venetië gingen, was omdat m'n ouders de Biënnale wilden zien. Voor de mensen die niet weten wat dat is:
"De Biënnale van Venetië (ItaliaansBiennale di Venezia) is een toonaangevende internationale kunstmanifestatie die sinds 1895 tweejaarlijks (vandaar biënnale) (in de zomermaanden van juni tot november) in Venetië wordt gehouden." Bron: Wikipedia
Het was vooral héél véél kunst. Er zaten zeker mooie dingen tussen en het was alleen al leuk om al die paviljoens te bekijken. Wat iets minder was, was dat het bloedheet was. Fijn dat de zon scheen hoor, maar 38 graden is voor mij toch net iets teveel van het goede...


(klik voor vergroting)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super leuk als je een reactie achterlaat! En natuurlijk neem ik ook een kijkje op jouw blog (als je die hebt) ;)