dinsdag 23 december 2014

DIY Labeled Quotes


Een tijd geleden alweer kocht ik een pakketje labels bij de Hema. Gewoon, omdat het er mooi uit zag. In eerste instantie wist ik niet zo goed wat ik er mee moest doen (sommigen werden veroordeeld tot , maar toen ik op een avond doelloos foto's met mooie citaten erop zat te kijken op internet, ontstond er een idee. Ik pakte een paar spullen bij elkaar en binnen de kortste keren was mijn projectje al voltooid. Het is zó simpel, en toch ziet het er origineel uit. Gebruik het als een boekenlegger, decoratie aan de muur in je kamer, of geef je kerstcadeaus een persoonlijkere tint met een mooie quote. Lees gauw verder wat ik ervan heb gemaakt.

Wat heb je nodig?
Labels: voor één eurootje bij de Hema
❀ Eventueel touwtjes (soms zitten die bij de labels inbegrepen)
Schrijfgerei: fineliners (in verschillende diktes) zijn niet te missen, potlood en gum kunnen geen kwaad
Quotes die jou inspireren

Hoe ga je te werk?
Een echt stappenplan lijkt me een beetje overdreven bij deze Do It Yourself, maar een uitleg wat ik precies heb gedaan kan vast geen kwaad. Als eerste ging ik op zoek naar quotes die mij aanspraken: op sites als Tumblr, WeHeartIt en Pinterest zie je door de bomen het bos niet meer door al die citaten met mooie plaatjes erbij. Je kunt ze verzamelen in een mapje op je computer of - zoals ik heb gedaan- een bord op Pinterest maken voor alles wat je tegenkomt. Bespaart wat ruimte op je computer en is wat bij betreft iets overzichtelijker. Ook kun je natuurlijk een zin uit de tekst van je favoriete nummer gebruiken, of een citaat uit een boek. Alles kan!


Nu is het aan jou om de quotes op jouw manier op de labels te schrijven en tekenen. Het is natuurlijk leuk om een beetje te experimenteren met lettertypen: wat past bij je quote? Een sierlijke letter, iets breeds, of meer typewriter-stijl? Misschien is het handig om eerst met potlood te proberen wat je mooi vindt, voordat je je hele label kan weggooien... Als je even geen inspiratie hebt, valt er genoeg af te kijken van alle plaatjes die je van internet hebt gepikt. Een beetje stijlen door elkaar mixen, hier en daar een krabbeltje erbij, en het ziet er spontaan mooi uit. :)


 Ik maakte er zes, en prikte ze op het prikbord boven mijn bureau. 


Wat vind jij van de labeled quotes? Ga je ze maken voor de kerst?

3 opmerkingen:

Ik vind het super leuk als je een reactie achterlaat! En natuurlijk neem ik ook een kijkje op jouw blog (als je die hebt) ;)