woensdag 1 mei 2013

Week 17

Week 17 (29-04-13) - Voorbereidingen voor K(r)oningsdag

Ook dit jaar weer heeft de ilovenoord feestpont tijdens de Kroningsdag tussen de NDSM-werf en de Tasmanstraat heen-en-weer gevaren. Deze pont (IJveer 21) komt uit 1957 en is een van de laatste ponten waarmee vroeger auto's en vrachtwagens werden vervoerd. Nu deze verbinding niet meer nodig is, worden IJveer 20 en 21 voor zover ik weet niet veel meer gebruikt. Behalve op Koninginnedag natuurlijk, wanneer deze kale pont helemaal wordt omgetoverd tot een echte feestpont. Dit is al de derde editie en het heeft gróót succes. Massa's mensen liepen op en af, en tijdens de 10 minuten durende vaart werd er veel gedanst.
De dag van tevoren mocht ik helpen met het versieren. Daar ging wel 500 meter aan vlaggetjes aan te pas! Ik vond het súperleuk om overal rond te mogen lopen op zo'n grote pont, zonder dat er een mannetje van het GVB zegt dat je ergens niet mag komen. Hopelijk volgend jaar weer!


(klik voor vergroting)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super leuk als je een reactie achterlaat! En natuurlijk neem ik ook een kijkje op jouw blog (als je die hebt) ;)