zondag 9 maart 2014

Liebster Award

Afgelopen dinsdag ben ik door Julia (juliavanloo.blogspot.nl) genomineerd voor de Liebster Award, dankjewel! Liebster Award? Is dat net zoiets als een Grammy Award met rode lopers en toespraken? Gelukkig niet; de Liebster Award is een online "award" om kleine, beginnende blogs (met minder dan 200 volgers) wat meer aandacht te geven. Er is dus niet ergens een speciale commissie die vanuit een kantoortje het internet afspeurt naar blogjes, maar het zijn de bloggers zelf die elkaar nomineren. Er zitten wel een aantal regels aan vast: als je genomineerd bent, moet je vervolgens 11 andere blogs nomineren. Ook krijg je bij een nominatie 11 vragen die je moet beantwoorden, en moet je op jouw beurt weer 11 vragen voor anderen bedenken. Lees hieronder verder voor de vragen die ik van Julia kreeg, wie ik nomineer en welke vragen zij moeten beantwoorden!



Deze vragen kreeg ik van Julia:

1. Hoe ben je begonnen met bloggen?
Toen ik 11 jaar oud was, was ik al veel bezig met verhalen schrijven. Al m'n verhalen gingen eigenlijk over katten; mijn favoriete boeken waren "Warrior Cats" en ik hield er ontzettend van om me helemaal in te leven in het perspectief van een kat. Ook op m'n eerste blog schreef ik daarom regelmatig over mijn kat Snoesie: de "Een verhaal vanuit een kat"-serie. Ik weet niet precies meer wat me ertoe zette om daadwerkelijk een blog te beginnen, maar ik vond het denk ik ook gewoon leuk om met meer mensen m'n verhalen te delen, die algauw over alles wat me bezighield gingen.

2. Waarom blog je?
Omdat ik het leuk vindt om dingen die ik leuk, interessant of belangrijk vind met mensen te delen. Ik blog niet per se om iemand ergens van te overtuigen, maar juist om mensen een beetje te inspireren. M'n blog zie ik niet echt als een soort dagboek, maar meer om de leuke dingen in het leven te laten zien. Tussen al het slechte nieuws, haters en andere nare dingen op het internet, brengen blogs juist optimisme in die wereld, en dat vind ik het allerleukste aan blogs!

3. Waar haal je de inspiratie voor je blog vandaan?
Van alles om me heen: dingen die er gebeuren in Amsterdam(-Noord), een mooi concert ergens, leuke muziek, Do-It-Yourselfs en al het andere dat ik mee maak.

4. Wat vind je het minst leuke aan het leven?
Hmm…. het eerste waar ik aan dacht was huiswerk, maar laat ik ook iets groters noemen. Ik irriteer me er altijd heel erg aan als mensen (die ouder zijn dan ik) zeggen dat het leven kort is, terwijl dat voor mij nog helemáál niet zo voelt! Ik vind soms wel dat de tijd best wel snel gaat, maar dat komt gewoon doordat ik buiten vakanties om zó veel bezig ben met school, dat ik maar weinig tijd heb om nog andere dingen te doen…

5. Wat vind je het aller-leukste aan het leven?
Hele moeilijke vraag… Er is niet één ding dat ik het állerleukste vind aan het leven, maar ik ben gewoon blij dat ik leef en dat ik zo ontzettend veel mogelijkheden voor me open heb liggen en ondertussen ook heel veel lol kan hebben met vrienden en familie. 

6. Wat wil je sowieso nog een keer doen in je leven?
Iets doen waardoor de wereld beter wordt (qua milieu). En een hele verre reis maken.
Foto: We Heart It
7. Wat is je lievelingseten?
Pasta met zalm, (vegetarische) lasagne en eigenlijk gewoon alles wat Italiaans is...

8. Als je 1 dag gratis in 1 stad mocht shoppen, welke stad was dat dan geweest en waarom?
New York, omdat ik daar nog nooit ben geweest maar het me een super gave stad lijkt met vast heel veel leuke winkeltjes ;)
Foto: We Heart It
9. Welke make-up gebruik je altijd?
Alleen wat mascara (van New York Color), verder ik ben niet zo goed met make-up…

10. Stel je wint een miljoen, wat ga je daar dan mee doen?
Een groot deel ervan aan goede doelen geven (vooral Greenpeace..), een verre reis maken en een vakantiehuisje in de bergen van Italië kopen :)

11. Wat is je favoriete kledingstuk?
Sinds dit schooljaar draag ik eigenlijk bijna altijd rokjes. Een hele ontwikkeling voor mij, want toen ik klein was kreeg je me met wat je ook probeerde niet in een rok of jurk. Rokjes zitten gewoon lekker, alleen een beetje jammer dat je als je buiten bent constant een omhoogwaai-gevaar hebt.....

Deze 11 bloggers nomineer ik:
1. Amanda Faye - www.a-bright-idea.com
2. Naomi - www.littlekeystohappiness.blogspot.nl
3. Amber - www.myownlittleworld-am.blogspot.com
4. Margot - www.colouredteardrops.blogspot.nl
5. Lotte - www.drakenvliegen.blogspot.nl
6. NiahTang - www.stylishwonders.blogspot.com
7. Brechtje - www.brightypie.blogspot.nl
8. Nina - www.my-lifestylediary.blogspot.nl
9. Eline - www.allesovereline.nl
10. Melissa - www.melissahalley.blogspot.nl
11. Maaike - www.athousanddandelions.nl


Deze 11 vragen moeten zij beantwoorden:
1. Waar mag iemand jou wakker voor maken?
2. Welk nummer vrolijkt jou altijd op? 
3. Naar welk land wil je sowieso nog een keer reizen in je leven?
4. Heb je een nickname? Zo nee, welke zou je jezelf dan geven?
5. Welk talent dat je niet op dit moment (nog) niet hebt zou je het liefst willen bezitten?
6. Heb je ooit een keuze gemaakt waar je achteraf spijt van had?
7. Bij welke film/serie kon je je tranen niet bedwingen?
8. Waar was je écht bang voor als kind?
9. Heb je een geheime (eet-)verslaving?
10. Waarom ben je begonnen met bloggen?
11. Met welke celebrity zou je wel willen trouwen? (gewoon ontmoeten mag ook...) ;)

Als jij weer bloggers gaat nomineren, vergeet dan niet om ze dat ook even te melden in een reactie op hun blog!
Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super leuk als je een reactie achterlaat! En natuurlijk neem ik ook een kijkje op jouw blog (als je die hebt) ;)